divendres, 7 de desembre del 2012

matagalls 06/12

Dijous 6 de desembre de 2012

Preparem la motxila i marxem cap a Coll Formic amb la colla.
Fa un dia clar però fred. En arribar a Coll Formic, però, el dia s'ha emboirat i el fred es nota encara més.
Comencem a caminar seguint el GR 5.2. Després de passar pel mig d'un petit bosc, enfilem muntanya amunt i deixem enrera la boira. El cel és ben blau, llueix el sol i bufa el vent. Veiem les primeres clapes de neu a la vora del camí.

Mentre pugem veiem força gent que fa el mateix camí que nosaltres, i fins i tot alguns que van de tornada cap a Coll Formic.
Anem guanyant alçada i el vent bufa més fort, en el tram final abans d'arribar al cim el camí és tot cobert de neu. S'ha d'anar en compte de no relliscar ja que la neu està força trepitjada i dura.
Arribem al cim del Matagalls, el vent fort i la quantitat de gent que hi ha ens fa desistir de fer-nos la foto de rigor amb la creu de fons. Fem un petit mos i comencem a baixar en direcció Sant Marçal. El camí s'endinsa en la fajeda i la neu tapa tot el camí. Trobem gel durant força estona, cosa que fa que alentim la marxa.

La baixada es fa pronunciada i aviat arribem a Coll Pregon. Una clariana emblanquinada enmig del bosc on conflueixen els camins que venen de Bordirols i de Sant Bernat.

Coll Pregon

Travessem el coll i continuem caminant pel mig del bosc. El camí continua planer durant uns metres fins que comença a baixar cada vegada més. Aquest tram de baixada és especialment bonic, el camí ple de fulles, les vistes a les agudes nevades i al fons el coll de Sant Marçal. Ja no hi ha neu i podem gaudir més de l'entorn sense estar tan pendents de no relliscar.

Arribem a Sant Marçal al migdia, ara toca fer el camí de tornada fins a Coll Formic.
La pujada es fa pesada perquè s'enfila força i s'acumula el cansament. Passem pel costat d'un gran faig que creix tot sol en un racó del camí.
 n

Abans d'arribar a Coll Pregon el camí es torna planer i aprofitem per recuperar-nos de la pujada.
Decidim parar a Coll Pregon per menjar-nos l'entrepà i agafar forces per l'últim tram de pujada.