diumenge, 9 de desembre del 2012

Cascades de Riells del Montseny

Dissabte 8 de desembre de 2012

Avui decidim fer una sortida tranquila i optem per una ruta que ens va agradar quan fullejavem un llibre d'excursions pel Montseny.
Fem camí cap a Riells del Montseny. Agafem la carretera d'Hostalric a Sant Celoni (C-35) i ens desviem en direcció Breda. Un cop creuat el poble de Breda trobem un desviament a l'esquerra que ens assenyala Riells del Montseny.
Aparquem davant de l'abadia de Sant Martí i comencem a caminar per una pista que trobem al davant de l'abadia.

Sant Martí

Al principi seguim per la vista on veiem senyals del GR-5.2 de Mataró al Canigó. Creuem la riera per primera vegada sense deixar la pista i continuem pujant suaument. A la nostra esquerra veiem un petit pont fet amb dos taulons que ens indica el començament de la ruta de les cascades.

Riera de Riells
Pont de fusta

El camí no està senyalat però s'identifica fàcilment. Un cop passat el petit pont de fusta creuem una zona sense gaires arbres i ens endinsem per un camí més estret per on anem trobant a banda i banda imponents castanyers.

Castanyer

Seguim el camí, que comença a pujar suaument tot seguint la riera. Al cap de poc, a l'esquerra, trobem la font de les Fogueres.
Uns metres més enllà el camí es fa més estret i va enganxat a la riera. Anem a trobar el Clot de l'Infern.

Clot de l'Infern
Font de les Fogueres

L'ambient és fred i el paisatge és preciós. Aquest tram del camí passa arran de l'aigua i en ocasions s'ha de travessar la riera. Un cop al Clot de l'Infern remuntem la riera per la dreta.
Un cop a dalt trobem un gorg amb un bonic s'alt d'aigua i un gorg que conviden a banyar-s'hi si no fos pel fred que fa.
El voregem per la dreta i seguim el camí, ben aviat trobem un altre gorg, aquest més petit que l'anterior. El camí ens porta a creuar la riera vàries vegades.

Gorg

Seguim pujant i arribem a un pla on hi trobem un faig de tres branques i al costat una gran roca que sembla que s'aguanti sense tocar a terra. La voltem i continuem riera amunt. Després de creuar la riera dues vegades més arribem a una antic camí forestal, el seguim uns metres i continuem pel petit corriol que se'ns dibuixa al davant nostre fins arribar al Gorg Negre, el salt més alt que em trobat fins ara.

Gorg Negre
Passem de llarg del Gorg Negre i arribem al punt on conflueixen dues rieres. Seguim la riera que baixa per la nostra esquerra fins arribar a un replà amb un gran faig una balma. Creuem la riera i seguim per un corriol que s'endinsa al bosc.

El faig i la balma

El camí comença a baixar, en aquest tram s'ha de vigilar de no relliscar per la quantitat de fulles de faig que hi ha al terra. Seguim baixant i aprofitem una zona plana i ampla per parar i fer un mos. Continuem la marxa i uns metres més avall deixem enrera la fajeda i entrem en una sureda. El camí es torna més pedregós i la baixada més forta. Trobem un trencant a l'esquerra que baixa encara més i ens condueix fins al nivell de la riera, on trobem el camí dels castanyers que ens porta fins al petit pont de fusta on ha començat la nostra ruta.

Tot i ser un recorregut curt és un dels més bonics i entretinguts, ja que al no estar senyalitzat fa que estiguis entretingut buscant el camí. És un recorregut sense gaire dificultat que es pot fer amb la canalla.